Egyszer én is elmegyek
2022. október 16. írta: Havas Juli

Egyszer én is elmegyek

Végül mégis B.-hez mentem feleségül. Moszkvában két egyetem van, mondták este a színházban a háromnővérek, ahol B. csak a szünetekben ébredt fel.

 

Végül mégis B.-hez mentem feleségül. Moszkvában

két egyetem van,

mondták este a színházban a háromnővérek, ahol B. csak a szünetekben

ébredt fel.

Kipihente magát, ezért van most ereje

ki-be mozogni bennem, egyszer

majd mi is elutazunk Moszkvába,

dugattyús gőzmozdonyra szállunk,

ki-be, ki-be, visz a vonat, remélem, B. gyorsan megérkezik,

aludnék.

Az esküvőnk után a nagyanyám

kisszobájában laktunk, zavart,

hogy hallja a hangokat,

oda érkezett az első gyerek, aztán albérletbe

jött a második,

recsegett az ágy, vettünk újat,

de azon se tudtam elmenni

Moszkvába.

Anna a barátnőm, ők minden este csinálják,

frenetikus,

meséli nekem, háromszoros

érkezései vannak, B. ezen nagyot röhög,

szerinte Anna hideg, mint a hűtőkamra, amiben

fél disznók lógnak,

a férjétől hallotta, teszi hozzá

zavarában és én megkönnyebbülten

vele nevetek, mialatt elpakolom

új házunkban a konyhát.

Kincsőn, aki frissen mosott természetes hajával, batikolt

lenge ruháiban olyan, mint

egy erdei nimfa, nem tudok nevetni,

mert elhiszem neki, hogy a tantrikus

szex értelmet

ad az életnek, lökött

barátnőid vannak, röhög B.

és felakaszt

egy tollas álomcsapdát az ágyunk fölé, éppen akkor,

amikor belépek összeszedni szétdobált

zoknijait.

Talán, ha mégis D.-hez mentem volna feleségül, esténként

felolvasna a verseiből, hosszú

ujjaival óvatosan kisimítaná arcomból a hajtincseimet, lassan

vetkőztetne,

a parázs a vaskályhában belobbanna,

a lángok óvatosan, majd egyre mohóbban tépnék-nyalnák

a fahasábokat,

kilépnének a kályhából, hogy egy tébolyult

robbanással

felperzseljék a szobát és

engem is. A forróság

Moszkváig érne, az oroszok végre nem fáznának.

Júliával, aki a legjobb

barátnőm volt, azóta

nem beszéltem, hogy érettségi után

Amerikáig menekült, és akivel előtte

az utca porában hosszú utazásokról álmodoztunk,

hirtelen bukkant fel

a városban és én felnőtt

életemben először

barangoltam be az ismerős, mégis ismeretlen

utcáinkat nappal és éjjel,

csodálkoztam rá

épületekre, tárgyakra és arcokra,

próbáltam fel olyan

ruhákat, amiket sose vennék fel

és néztem bele olyan

könyvekbe, amiket sose olvastam volna el.

Annyit nevettünk, mint

amikor gyerekként egy bokor mellé

tettük és a felnőttek orra elől

húztuk el a zsinegre kötött

ócska pénztárcát, hogy a könnyünk is

kicsordult.

Metsző szélben sétáltunk át a Szabadság hídon

és a föld alatt a Vámház téri

metrómegállóban helyi

munkásokkal fotóztuk le magunkat.

Mint vágányzár után a meglóduló vonat,

olyan váratlanul

telt meg energiával

a lelkem, el tudnék gyalogolni Moszkváig

nevettem B.-nek, az most nem biztonságos, mondta és

gyengéden kisimította arcomból az elszabadult hajtincseimet

és bennem,

mint Irinában (vagy Másában, vagy Andrejben)

újra feltámad a remény,

hogy egyszer eljutok Moszkvába.

Locker Dávid: Siratóének, pályaív műve után

A bejegyzés trackback címe:

https://havasjuli.blog.hu/api/trackback/id/tr7417955360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása